Nie tylko trwające już prace nad nowym przebiegiem traktu, ale też modernizacja tego istniejącego. Budowa pierwszego z połączeń do obwodnicy nabiera tempa.
Po przebudowie olsztynianie dostaną 1,2 km przebudowanego traktu oraz 1,4 km nowej trasy, wiodącej wprost do węzła Wschód. Modernizacja i budowa nowej przeprawy przez tory kolejowe, chodniki, ścieżki rowerowe, nowa zieleń oraz zbiornik retencyjny – to bardzo skrótowy opis realizowanej inwestycji.
– Jest to jedna z kluczowych inwestycji – przyznaje prezydent Piotr Grzymowicz. – Musimy połączyć nasz układ drogowy z budowaną obwodnicą. Dzięki temu wiele zyskamy, m.in. wyprowadzimy tranzyt z naszych ulic. A to oznacza mniej spali, zwiększone bezpieczeństwo, ograniczenie niszczenia dróg w granicach miasta.
Jednym z ważniejszych elementów inwestycji będzie przebudowa podziemnej infrastruktury. I właśnie od tego drogowcy zaczną prace. Ich start już w poniedziałek (14 listopada) przy skrzyżowaniu Towarowej z Leonharda.
– Kierowcy muszą spodziewać się utrudnień w ruchu – informuje Marek Słowiński z Zarządu Dróg, Mostów i Zieleni. – W pierwszym etapie przejazd przez skrzyżowanie zostanie znacznie ograniczony. Warto uważnie obserwować oznakowanie i informacje o objazdach.
Najważniejsza zmiana to wyłączenie dotychczasowego skrętu w ul. Leonharda dla jadących Towarową od strony Barczewa. Aby to zrobić, trzeba dojechać do ronda Ofiar Katynia przy Europa Center i na min zawrócić. Prace na tym skrzyżowaniu mają potrwać do świąt, a organizacja będzie nieznacznie zmieniać się wraz z postępem prac (I etap, II etap, III etap).
– Przebudowa sieci i budowa mostu kolejowego nad torami to kluczowe zadania tej inwestycji – przyznaje dyrektor rejonu spółki Budimex, wykonawcy robót, Dariusz Taraszkiewicz. – Będziemy się starać zrealizować prace przed umownym, 27-miesięcznym terminem. Jeśli zimy będą łaskawe, zakończenie zadania przed czasem jest jak najbardziej w naszym zasięgu.
Inwestycja ma wartość nieco ponad 103 mln złotych. Unijne dofinansowanie to 85 proc.
Kolejnymi połączeniami do budowanej obwodnicy będzie nowa ul. Pstrowskiego, przedłużenie Płoskiego oraz sieć ulic w okolicach Gutkowa.
[prezentacja, ppt, 5,63 MB] [mapy: I etap, II etap, III etap, pdf, ok. 3,5 MB każdy] [galeria zdjęć]