Drogowcy zdecydowali się na wybór wariantów zachodnich obwodnicy Olsztyna i Dywit, co nie spotkało się z entuzjazmem ze strony władz Olsztyna. Zaniepokojeni planami ingerencji w las miejski, twierdzą, że propozycje nie spełnią oczekiwań dotyczących odciążenia komunikacyjnego. Władze gminy Dywit wyraziły jednak swoje zadowolenie z wyboru tychże wariantów.
Propozycja wspólnego przeprowadzenia inwestycji
W związku z obecną sytuacją, władze gminy Dywity wystosowały wniosek do władz Olsztyna, proponując wspólne przeprowadzenie inwestycji. Przebudowa drogi krajowej nr 51 na odcinku leśnym ma na celu poszerzenie drogi, budowę buspasów oraz wykorzystanie istniejącego parkingu na węzeł przesiadkowy i parking P&D.
Wójt Dywit, Daniel Zadworny, zadeklarował wsparcie merytoryczne i finansowe w ramach współpracy przy opracowywaniu dokumentacji niezbędnej do wystąpienia o środki na realizację inwestycji.
Reakcja miasta Olsztyna
Prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz, przyznał, że istnieje potrzeba przebudowy tego wylotu, a także budowy nowego wiaduktu w ciągu ul. Limanowskiego oraz przebudowy al. Sybiraków. Kluczowe wydaje się jednak znalezienie odpowiednich źródeł finansowania i ustalenie hierarchii potrzeb inwestycyjnych.
źródło: Gazeta Wyborcza
Ale korzystać z obwodnicy będą też mieszkańcy Olsztyna. A mieszkańcy z Dywit nie bieda akceptować budowy drogi przy ich domach, to chyba logiczne.
Zwalanie winy na Olsztyn