9 C
Olsztyn
piątek, 19 kwietnia, 2024
reklama

Likwidacja “15”, 3 linie tramwajowe i nowa numeracja. Rewolucja w komunikacji miejskiej

OlsztynLikwidacja "15", 3 linie tramwajowe i nowa numeracja. Rewolucja w komunikacji miejskiej

Tramwaje co 7,5 minuty, autobusy co kwadrans. Tak w godzinach szczytu ma kursować olsztyńska komunikacja miejska.

reklama

Częstsze kursy, więcej możliwości podróżowania, sprawniejsze przejazdy – to wszystko wiąże się ze zmianami, jakie władze miasta wprowadzą w nowym układzie komunikacyjnym Olsztyna. Dziś ratusz zaprezentował rozwiązania, które będą obowiązywać po uruchomieniu tramwaju.

Naszym priorytetem jest poprawa połączeń na terenie całego miasta – wyjaśnia prezydent Piotr Grzymowicz. – Wśród najważniejszych założeń były częstsze kursy oraz zwiększenie dostępności komunikacji miejskiej w weekendy i święta. Jestem przekonany, że jakość świadczonych usług zadowoli olsztynian.

reklama

Najważniejsza zmiana to oczywiście wprowadzenie nowego środka transportu. Tramwaje będą kursować na trzech liniach: Kanta – Wysoka Brama, Kanta – Dworzec Główny, Dworzec Główny – Uniwersytet-Prawocheńskiego. W godzinach szczytu składy będą przyjeżdżać co ok. 7,5 minuty.

Nowość to również autobusowe linie, które będą dowozić olsztynian do tramwajów. Te będą kursować z os. Generałów, Pieczewa oraz Tęczowego Lasu.

W przypadku połączeń autobusowych zdecydowanie wzrośnie częstotliwość kursowania. Większość linii będzie jeździć w dni robocze co kwadrans. Poza tym więcej połączeń pojawi się wieczorami, w dni robocze wolne od nauki szkolnej oraz w dni świąteczne. Co prawda urzędnicy zlikwidują mi.in. linie komunikacyjne – nr 2,15, czy 24 – jednak zapewniają, że dzięki nowej organizacji układu komunikacyjnego nie ucierpią na tym pasażerowie.

reklama
Tak będzie wyglądał nowy rozkład jazdy.
Tak będzie wyglądał nowy rozkład jazdy.

To pierwsza zmiana układu komunikacyjnego Olsztyna od dekady – zaznacza dyrektor Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie, Jerzy Roman. – Trzeba pamiętać, że w tym czasie powstały nowe osiedla, zakłady pracy, więc i zmieniły się oczekiwania olsztynian co do kierunków podróżowania. Sugerowaliśmy się więc uwagami zgłaszanymi przez mieszkańców. Poza tym prowadziliśmy badania skąd i dokąd podróżuje najwięcej osób.ZDZIT nowy_układ_-_schemat_dziennych_linii_miejskich_1.1

W nowym układzie komunikacja miejska przejedzie dziennie 27,8 tys. km. To o 3,2 tys. km więcej niż teraz, co daje wzrost rocznego dystansu o prawie 950 tys. km. Na 38 liniach kursować będzie 168 pojazdów (teraz to odpowiednio 34 i 144).

Większa liczba kursów i przejechany dystans przełoży się też na liczbę odjazdów. Choćby z przystanku przy ul. Limanowskiego w kierunku pl. Bema będzie ich aż o 76 więcej w ciągu dnia. O 48 wzrośnie liczba odjazdów w kierunku dworca z przystanku Dworcowa-Przychodnia, a 44 z DH Śliwa w kierunku ul. Krasickiego.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy zweryfikujemy działanie naszej propozycji – informuje kierownik Działu Przewozów Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie, Marcin Szwarc. – Przeprowadzimy ponowne badania, a po ich analizie, czyli w ciągu pół roku od wejścia zmian w życie, nie wykluczamy wprowadzenia korekt.

Inaczej będą też numerowane linie. Dla tramwajów zarezerwowano przedział od 1 do 99, linie zwykłe oznaczone będą cyfrą “1” z przodu (czyli np. 117 zamiast obecnej 17), linie dowozowe do tramwajów cyfrą “2” (np. 201), a okresowe – “3” (np. 337). Będą też działać dwie linie nocne – N01 i N02.

Informacje o układzie komunikacyjnym, schematy linii, przebieg tras oraz rozkłady jazdy dla wszystkich linii ze wszystkich przystanków są dostępne na stronie Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu (TUTAJ).

nowy_układ_-_schemat_dziennych_linii_miejskich_1.0

reklama

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama

42 KOMENTARZY

Subskrybuj
Powiadom o
42 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Predator
26 kwietnia 2023 12:49

Już 7 lat bez tej linii autobusowej nr 15 i jestem zażenowany, dlaczego musieli ją zlikwidować. To był przykład wzorowej linii- łączyła UWM z Jarotami i Osiedlem Generałów, przejeżdżając przez Centrum.

Dywiczanka
1 listopada 2015 18:09

A co z liniami 82/88 mialy sie zmienic w 182 i 188, alejakosich tu nie widze… tak samo linia 17 dojerzdzajaca do Dywit tez jakos tu jej nie uwzgledniono… Mam nadzieje, ze to po prostu jakis pierwszy zarys i bedzie to zmienione, bo w którymś ze wcześniejszych artykułów było, że będzie kursów do Dywit więcej, czekam na jakieś kolejne informacje

Polecane
Ogłoszenia