4 C
Olsztyn
poniedziałek, 18 listopada, 2024
reklama

Ile kosztuje reklama w Google?

Materiał zewnętrznyIle kosztuje reklama w Google?

Reklama Google to obecnie jedna z najchętniej wybieranych form promocji w Internecie. Doceniana jest przede wszystkim za szybkie i skuteczne rezultaty. Nie bez znaczenia pozostaje też jej uniwersalność, dzięki której pasuje do najróżniejszych biznesów. Zarówno tych niewielkich, jak i takich na dużą skalę. Nikogo nie trzeba dziś już szczególnie przekonywać do marketingu internetowego. Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że obecność w Internecie jest obecnie konieczna. Z tego powodu sięgają po różne formy marketingu online, w tym reklamy Google. Najczęstsze pytanie dotyczy oczywiście ceny. Wiele firm martwi się, czy stać je na reklamę. Przyjęło się, że koszty reklamy Google są stosunkowo atrakcyjne i pozwalają jasno określić dostępny budżet. Na jakie więc koszty trzeba być przygotowanym?

Czym są reklamy Google?

Popularne reklamy Google Ads jest to specjalnie opracowany system wyświetlania linków. Pojawiają się one w wyszukiwarce Google oraz sieci jej partnerów. Reklamodawca może dopasować budżet, słowa kluczowe, miejsca docelowe wyświetlania reklamy oraz jej treść. Za pomocą Google Ads można więc planować, uruchamiać oraz wyświetlać reklamy sponsorowane w Internecie. W ten sposób powstają tak zwane kampanie Google Ads. Reklamy Google Ads można stworzyć w bardzo prosty sposób. Pomaga w tym specjalny kreator.

Jakie reklamy możemy stworzyć?

Decydując się na stworzenie kampanii reklamowej Google Ads, mamy do wyboru kilka typów reklam. Są to:

  • reklamy produktowe,
  • reklamy w sieci wyszukiwania,
  • reklamy displayowe,
  • remarketing,
  • reklamy w Gmailu,
  • reklamy aplikacji,
  • reklamy video wyświetlane na Youtube.

Modele rozliczeń reklamy Google

Dokładne koszty reklamy w Google Ads są bardzo indywidualne. Omawiając jednak kwestie finansów w kampaniach reklamowych, warto przyjrzeć się oferowanym modelom rozliczeń. 

  1. CPC (cost per click)W tym najpopularniejszym modelu płaci się za każde kliknięcie w reklamę, nie za jej wyświetlenie.
  2. eCPCMożna powiedzieć, że jest to ulepszona propozycja modelu CPC. Różnica polega na tym, że algorytm decyduje o maksymalnej granicy stawki za kliknięcie. W ten sposób maksymalizuje się liczbę konwersji. 
  3. CPV (cost per view)Tutaj płaci się za wyświetlenie, o ile użytkownik obejrzy dane video.
  4. CPM (cost per 1000 impressions)Model rozliczenia za tysiąc wyświetleń. Sprawdza się, aby podnieść świadomość marki, jej widoczność.
  5. CPA (cost per action)System inteligentnie ustawia maksymalne stawki za kliknięcie, aby maksymalizować konwersję.
  6. ROAS (return and spend)W tym przypadku algorytm Google sam dobiera górną stawkę za kliknięcie. W taki sposób aby uzyskać określony zwrot z inwestycji.

Co wpływa na koszty?

“Najpopularniejsze są reklamy rozliczane w modelu CPC lub eCPC (koszt za kliknięcie). Ich koszt ustalany jest na podstawie licytacji.
Reklamodawcy zainteresowane danym słowem kluczowym licytują między sobą maksymalną stawkę. Im więcej firm będzie chciało wyświetlić daną reklamę, tym stawki będą wyższe. To nie jedyne czynniki wpływające na ranking reklam
mówi dalej
Mateusz Parucki z agencji marketingowej Ciekawa StronaWażna jest chociażby trafność reklamy oraz dobór strony docelowej”.

Jak określić budżet?

Tak naprawdę budżet zależy od możliwości reklamodawcy. To on decyduje jakie środki jest w stanie przeznaczyć na kampanię. Co istotne, budżet na kampanie Google Ads można dowolnie modyfikować i dostosowywać do aktualnych potrzeb. Naprawdę warto dokonywać regularnych optymalizacji. Może się bowiem okazać, że zbyt niski budżet powoduje rzadkie wyświetlanie się reklamy. W konsekwencji trudno zauważyć jej rezultaty.

Samodzielnie czy z pomocą agencji marketingowej?

Zapewne wiele osób zastanawia się, czy poprowadzić kampanię Google Ads samodzielnie. A może wręcz przeciwnie, skorzystać z pomocy agencji marketingowej. Samo narzędzie do tworzenia reklam Google wydaje się proste i przejrzyste. Kusi więc oszczędne podejście do tematu i wykonanie kampanii na własną rękę. Niestety w wielu sytuacjach nie jest to prawidłowe podejście. Często okazuje się ono krótkowzroczne. Wprawdzie Google Ads to narzędzie z pozoru proste w obsłudze. Niestety osoba bez specjalistycznej wiedzy nie jest w stanie w pełni skorzystać z jego potencjału. Co gorsza, popełnione błędy mogą kosztować więcej niż koszty poniesione na profesjonalną pomoc. Warto pamiętać, że pracownicy agencji marketingowej to osoby z odpowiednim doświadczeniem i wiedzą. Marketing internetowy to niezwykle dynamiczna dziedzina, w której stale należy trzymać rękę na pulsie. Oczywistym jest, że osoba spoza branży nie zdobędzie takiej wiedzy w kilka tygodni. Do tego praktyka i intuicja ekspertów sprawi, że będą oni w stanie zaoferować optymalne rozwiązania.

W czym pomoże agencja marketingowa?

Korzystając z pomocy agencji marketingowej powinniśmy otrzymać „kampanię stworzoną na miarę”. Najważniejsze, aby specjalista poznał specyfikę biznesu, oczekiwane cele oraz budżet. W ten sposób opracuje plan działania. Stworzy, skonfiguruje oraz zajmie się optymalizacją kampanii. Dzięki temu mamy szansę na szybkie i mierzalne efekty. Co ważne, specjalista spojrzy na biznes całościowo. Najlepiej, gdy ma także doświadczenie w podobnych projektach. Może zaproponować też inne, skuteczne działania promocyjne. Na przykład pozycjonowanie. W połączeniu z reklamą Google Ads potrafi przynieść doskonałe rezultaty.

Podsumowanie, czyli na jakie koszty należy się przygotować?

Niestety, na pytanie o dokładną cenę reklamy Google Ads nie ma jednej odpowiedzi. Jest ich bardzo wiele, w zależności od indywidualnej reklamy. Koszty za jedno kliknięcie potrafią wahać się od kilku groszy do kilkudziesięciu złotych. Szacuje się, że niewielkie firmy są w stanie prowadzić skuteczne kampanie już za kilkaset (około 500-900) złotych miesięcznie. Oczywiście wszystko zależy tu od rodzaju reklamy, częstotliwości wyświetleń, wagi słów kluczowych. Poza tym koszty mogą się też zmieniać, w zależności od sytuacji firmy. Budżet poniesiony na Google Ads nie powinien być stały, a dopasowywać się do sytuacji. Czy warto? Oczywiście! Google Ads to doskonałe narzędzie reklamowe, które sprawdzi się w bardzo wielu biznesach.

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Polecane