Firma Okmarit planuje uruchomić przewozy towarów masowych przez Mierzeję Wiślaną. Zarząd portu w Elblągu wprowadza inwestycje, aby przyciągnąć kolejnych partnerów. W planach jest współpraca z duńskim Vordingborgiem – informuje w poniedziałek „Puls Biznesu”.
Jak donosi dziennik, kanał na Mierzej Wiślanej, który połączy Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym i Portem Elbląg, będzie kosztował 2 mld zł. Wodna magistrala zostanie otwarta 17 września, a pływać nią będą statki o wymiarach około 100 m długości, 20 m szerokości i zanurzeniu 4,5 m.
„Puls Biznesu” zastanawia się, kto będzie korzystał z nowego szlaku. Eksperci przewidywali, że kanał będą wykorzystywać głównie armatorzy organizujący rejsy turystyczne. Jednakże, jak pisze gazeta, zgłaszają się także podmioty zainteresowane transportem towarowym. Jednym z nich jest polska agencja transportu Okmarit, działająca dotychczas w portach Trójmiasta i Pomorza Zachodniego. Firma ta posiada również biuro w Elblągu i ma zamiar rozszerzyć swoją działalność. Jednak, aby to się udało, konieczna jest modernizacja infrastruktury w elbląskim porcie i okolicy.
„Czekamy z niecierpliwością na oddanie do eksploatacji zmodernizowanego kanału od przekopu do Elbląga. Planujemy rozpocząć nowe połączenia w obrębie Morza Bałtyckiego. Widzimy szanse na transport towarów masowych. Od dłuższego już czasu utrzymujemy kontakt z zarządem elbląskiego portu. Zwracamy uwagę na słabe wyposażenie terminala w sprzęt do załadunku i rozładunku. Mamy nadzieję, że zostanie uzupełniony” – powiedział Sławomir Dębowski, menedżer biura Okmaritu w Elblągu.
źródło: PAP
co na to ryza malpiatka z PO?
A jeszcze nie tak dawno ruskie i ich POmagierzy byli przeciwni budowie przekopu.