Wizytówki to jeden z podstawowych elementów identyfikacji wizualnej każdej firmy. Zwłaszcza w zespołach sprzedażowych, handlowych powinny być narzędziem wykorzystywanym każdego dnia podczas kontaktu z klientami. Jednak samo posiadanie wizytówek nie wystarcza — swoim wyglądem powinny zachęcać do kontaktu, przyciągać wzrok każdego odbiorcy, a także sprawiać, że będą kojarzone z konkretną marką już na pierwszy rzut oka. W związku z tym zarówno projekt, jak i wykonanie muszą być na najwyższym poziomie, będąc jednocześnie spójne w swoim wyrazie.
Jakie wizytówki wybrać?
Zastanawiając się nad projektem wizytówek można zainspirować się ustalonymi ramami, które od wielu lat funkcjonują i dobrze spełniają swoją rolę. Oczywiście warto dodać do projektu również coś od siebie, co wyróżni markę na tle konkurencji. Najczęściej spotykane są wizytówki w orientacji poziomej, w dwóch formatach. Mogą być zadrukowane jedno- bądź dwustronnie. Coraz więcej osób stawia jednak na wizytówki w orientacji poziomej, gdyż nadal jest to nowość, która zdecydowanie przyciąga uwagę. Warto przemyśleć nieco inne podejście do wizytówek, gdyż pozwoli to wyróżnić się w tłumie i zostać zapamiętanym na długo.
Druk wizytówek — na co zwrócić uwagę?
Podczas zlecania druku wizytówek należy pamiętać o kilku bardzo ważnych kwestiach. Przede wszystkim należy podjąć decyzję co do wielkości wizytówek, a także czy chcemy mieć wizytówki płaskie, czy składane. Drugie z wymienionych mają łącznie cztery strony, a sam produkt składa się po krótkim boku do dwóch standardowych formatów. Również narożniki możemy dobrać pod swoje wymagania — mogą być prostokątne bądź zaokrąglone. Kolejną kwestią jest to, czy mają być one jedno- czy dwustronne. To z kolei powinno zależeć od ilości miejsca, jakie jest potrzebne oraz od całościowego projektu.
Następnym ważnym aspektem jest wybór papieru. Najczęściej wybierany jest papier kredowy lub offsetowy, jednak niektórzy klienci preferują papier ozdobny o różnych fakturach i kolorach. Dużym zainteresowaniem cieszą się także oryginalne wizytówki wykonane z drewna, które idealnie pasują do marek ekologicznych. Salony fryzjerskie czy gabinety medycyny estetycznej z kolei lubią dodać na swoje wizytówki złocenia lub srebrzenia, czyli hot-stamping. Ostatni etap wyboru parametrów druku jest uszlachetnienie. Choć nie jest ono konieczne, dodaje wizytówkom elegancji, a dodatkowo czyni grubszymi, co pozytywnie wpływa na ich wytrzymałość.
Najczęściej nakładane są folie połysk, folie matowe, folie soft-touch, które są aksamitne w dotyku lub też połączenie folii matowych z lakierem wybiórczym UV. Ten sposób sprawia, że wybrane elementy są błyszczące i jeszcze bardziej przyciągają uwagę odbiorcy. Co więcej, wybierając jedno z uszlachetnień z połyskiem można jeszcze bardziej podbić nasycenie kolorów, co także podnosi wartość estetyczną całego projektu. Bez względu na szczegóły, druk wizytówek to bardzo ważny proces na drodze do zbudowania spójnej, charakterystycznej identyfikacji wizualnej marki.