W listopadzie 2021 roku liczba wizyt w sklepach spadła o 27% w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku. Według analizy firmy Proxi.cloud i platformy analityczno-badawczej UCE RESEARCH, wynika to z mniejszych obaw konsumentów związanych z pandemią w porównaniu do roku poprzedniego. W pierwszych trzech tygodniach listopada br. liczba odwiedzin była o 26,8% mniejsza niż w roku 2019, w pierwszych trzech tygodniach listopada 2020 roku spadek ten wyniósł 43,4%. Mniejszy spadek liczby wizyt, w porównaniu do roku poprzedniego, dotyczył głównie dyskontów, które są blisko domów i oferują szeroki asortyment z większą przestrzenią co ogranicza kontakt z innymi osobami. W sklepach wszystkich formatów, oprócz spadku liczby wizyt, odnotowano również spadek liczby klientów o 31,4% niż dwa lata wcześniej. Autorzy analizy zauważyli również wzrost częstotliwości robienia zakupów. Z danych wynika, że „robiąc zakupy najczęściej decydujemy się na odwiedzenie sklepów trzy lub więcej razy”. Źródło: PAP
reklama