PKP SA już po raz trzeci rozstrzygnęło przetarg na budowę nowego budynku dworca kolejowego Olsztyn Główny. Mimo sprzeciwów Budimeksu zamawiający wybrał firmę Torpol, która wcześniej wygrała przetarg na przebudowę układu torowo-peronowego.
Pod koniec 2020 roku ogłoszono przetarg na budowę nowego budynku, który zastąpi istniejący obiekt modernistyczny. Nowy dworzec o unikalnej formie żagla będzie składał się z trzech kondygnacji – dwóch naziemnych i jednej podziemnej. Ten ostatni będzie połączony z placem dworcowym i tunelem prowadzącym z peronów na Zatorze.
Wybory ofert rozpoczęły się w maju. Uruchomiono sześć spółek z notowaniami od 65,4 mln zł do 89,8 mln zł. Najpierw program wygrało FBI. Najtańszą ofertę złożył Tasbud z Warszawy. Wykonawca nie przystąpił jednak do podpisywania umowy. Dlatego w październiku PKP SA wskazała nowego zwycięzcę – jest nim Torpol, którego oferty wyniosły 70,971 mln zł.
W poniedziałek (15.11.2021) nastąpi podpisanie umowy na przebudowę stacji Olsztyn Główny „Modernizacja układu torowo-peronowego i infrastruktury kolejowej na stacji Olsztyn Główny”.
Telenowela pt. olsztyński dworzec ciągle trwa.
Mam nadzieję, że tym razem koś pomyśli o niepełnosprawnych i funkcjonalności.