W tegorocznej edycji Rankingu Szkół LGBT+ ponad 22000 osób oceniło swoje szkoły pod względem otwartości oraz bezpieczeństwa uczniów i uczennic LGBT+. W krajowej klasyfikacji drugie miejsce zajęła olsztyńska szkoła – I Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza. Wyniki zostały zaprezentowane w formie interaktywnej Mapy Równości, a 10 najlepszych szkół otrzyma Dyplomy Równości.
Prócz I LO w Olsztynie w pierwszej dziesiątce na szóstym miejscu uplasowało się Liceum Sztuk Plastycznych w Gronowie Górnym w Elblągu.
Cieszę się, że dwie szkoły z naszego województwa są na tak wysokiej pozycji – mówi Agata Szerszeniewicz z Olsztyńskiego Marszu Równości. – Młode osoby LGBT+ potrzebują wsparcia w szkołach. To w nich spędzają wiele lat i powinny się czuć tam bezpiecznie.
Kryteriami Rankingu były otwartość szkoły oraz bezpieczeństwo dla uczniów i uczennic LGBT+. Uczniowie i uczennice odpowiadali na 17 pytań, które dotyczyły obecności osób nieheteronormatywnych, postaw nauczycieli i nauczycielek oraz ewentualnej dyskryminacji na terenie placówki. W tym roku szczególną wagę miały pytania dotyczące systemowego podejścia szkoły – organizacji Tęczowego Piątku, warsztatów antydyskryminacyjnych czy zwracania się do osób transpłciowych imieniem preferowanym. Zwycięskie szkoły nie są więc tylko przyjazne osobom LGBT+, ale także zaangażowane na rzecz ochrony praw człowieka.
90% uczniów i uczennic wie o przynajmniej jednej osobie LGBT+ w swojej szkole, a 78% rówieśników i rówieśniczek regularnie dostrzega w swojej szkole symbole przypisywane społeczności LGBT+, np. tęczowe przypinki na plecakach. Aż 55% osób jest też zdania, że szkoła nie miałaby nic przeciwko, gdyby para jednopłciowa tańczyła poloneza na studniówce. Dużo mniejszy odsetek respondentów i respondentek wskazuje jednak na reakcje ze strony grona pedagogicznego w przypadku dyskryminacji czy obraźliwych symboli (jeśli takie przypadki występują). Na wsparcie może liczyć jedynie 26% ankietowanych.
Dane te są pocieszające, choć martwi mały odsetek reakcji ze strony grona pedagogicznego. Mam nadzieję, że coraz więcej nauczycielek i nauczycieli będzie wiedzieć, jak reagować, i nie będzie bało się tego robić w przypadku jakichkolwiek przejawów dyskryminacji – stwierdza Emilia Bartkowska-Młynek.
Dziesięć najlepszych szkół otrzyma Dyplomy Równości certyfikujące pozycję placówek w Rankingu.
Szczegóły rankingu można poznać tutaj: Mapa Równości.
Źródło: Olsztyński Marsz Równości
Czy redakcja TKO dostaje jakieś bonusy za propagowanie LGBT?
Reklama dźwignią handlu. Coraz większy nacisk na lokowanie członków LGBT w filmach, serialach, muzyce kierowanej do młodzieży i (o zgrozo) dzieci, coraz wzmianek w mediach, akrykułów jw. robi swoje, wirus się rozprzestrzenia. „Rzymiańscy” pomysłodawcy i sponsorzy przetrawili ten temat już za rewolucji komunistycznych, doskonale pojmując, iż pranie mózgu w dostatecznie młodym wieku daje zaskakująco pozytywne rezultaty. Stąd tez akcje marketingowe typu Tęczowy Piątek – pod płaszczykiem aj oj antydyskryminacji. Orientację i płeć owszem MOŻNA wybrać, problem gdy ten wybór umożliwimy dzieciom i młodzieży w wieku buntu i chwilowej mody pod wpływem wspomniancych reklam, młodzieży „wychowywanej” bez autorytetów, przy rodzicach zapatrzonych… Czytaj więcej »