0
5.4 C
Olsztyn
niedziela, 14 grudnia, 2025
reklama
zamów reklamę

Nowe serwisy na TKO: Sport | Nekrologi

Znów mocny spot olsztyńskiej policji: nie wsiadaj pijany za kółko

Galerie stare z KOZnów mocny spot olsztyńskiej policji: nie wsiadaj pijany za kółko

Komenda Wojewódzka Policji znów chce nas przestraszyć i apeluje o to, by nie wsiadać za kółko na podwójnym gazie.

reklama

„To tylko trzy kilometry, no i prosta droga nic się przecież nie stanie”, „podwieź nas do domu, autobus nam uciekł, ee tam nie przesadzaj, nie jesteś pijany”, „ spoko, znam siebie, podjedziemy do sklepu, po co tracić czas”- takie tłumaczenia często zabijają. Pijani za kierownicą, ich pasażerowie za każdym razem, kiedy ruszają w podróż autem, to tak jakby przykładali sobie do głowy rewolwer i jak w rosyjskiej ruletce, grali o życie. Najczęściej przegrywają.

Do kogo adresowana jest kampania?

reklama

Kampania policyjnej drogówki skierowana jest do młodych i przyszłych kierowców. Jej główny cel jest jeden: uświadomić młodym ludziom, że rzeczywistość to nie gra komputerowa, gdzie w zapasie ma się kilka żyć, a napis „game over” pojawia się bardzo rzadko.
– Wsiadając za kierownicę bierzemy odpowiedzialność za siebie i za innych – mówi mł. insp. Robert Zalewski Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie – nigdy nie miejmy złudzeń, jazda pod wpływem alkoholu nie może skończyć się dobrze.

Życie to nie jest film

Spot przygotowany dla potrzeb kampanii pokazuje, jak nie warto igrać z losem. Jedna błędna decyzja, jeden brawurowy pomysł, nieprzemyślane działanie może kosztować życie. Pomysłodawcą i realizatorem materiału jest Auris Media Group.

– Decyzja o przejechaniu nawet kilkuset metrów z pijanym kierowcą jest jak gra w rosyjską ruletkę. I kierowca i jego pasażerowie nie wiedzą jaki będzie finał. Kto wygra, a kto przegra w tej grze, w którą nie warto nawet raz próbować zagrać – mówi Michał Bartoszewicz – reżyser spotu – w życiu nie próbujemy kusić losu, dlaczego tak łatwo przychodzi nam czasem zignorować fundamentalną zasadę „jeżdżę – nie piję”?

Przesłanie filmu budzi też inne pytania. Często reakcja otoczenia, współpasażerów może uratować życie. Bezwzględny brak tolerancji, brak przyzwolenia na jazdę po pijanemu to powinna być rzecz bezdyskusyjna. Z reguły bowiem, nie jest tak, że ktoś sam pije alkohol i sam jedzie. Dużo osób widzi takie sytuacje, wielu w nich uczestniczy. To trzeba zmienić.

Spot skierowany jest przede wszystkim do internautów – mówi mł. insp. Robert Zalewski- liczymy, że jak najwięcej osób go zobaczy i zastanowi się nad swoimi wyborami. Chcemy, by wyborem młodych kierowców było życie – ich oraz wszystkich innych uczestników ruchu. Dlatego tak nazwaliśmy kampanię „Mój wybór.. życie”. Młodzi ludzie dostaną także breloczek kształtem przypominający nieśmiertelnik z tym napisem. Breloczek do pierwszego własnego samochodu, którym młodzi kierowcy wyruszą w dorosły świat.

Kampania jest kontynuacją założeń Regionalnego Programu Poprawy Bezpieczeństwa w ruchu drogowym, realizowanego na terenie naszego województwa, który realizowany jest dzięki wsparciu ze strony Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Prawie co czwarty pijany sprawca za kierownicą to młody kierowca. Prawie co czwarty wypadek to „dzieło” młodych kierowców.

Młodzi ludzie, którzy dostają swoje pierwsze prawo jazdy, kupują pierwsze własne samochody muszą mieć zakodowane, że zasada „ młodość ma swoje prawa, młodość musi się wyszumieć” nie może mieć zastosowania w ruchu drogowym. Statystycznie najwięcej wypadków drogowych w naszym regionie powodują właśnie młodzi ludzie.

W 2012 roku na 1125 wypadków 257 spowodowali kierowcy w wieku 18-24 lat.
W 2013 roku na 1093 wypadki 231 spowodowali kierowcy w wieku 18-24 lat.
W 2014 roku, tylko do końca września, na 1070 wypadków 252 spowodowali kierowcy w wieku 18-24 lat.

Podczas tegorocznych wakacji policja apelowała także o to, by po alkoholu nie wchodzić do wody. W mocnym spocie mogliśmy zobaczyć m.in. co czuje człowiek, gdy tonie:

Przeczytaj także

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
2 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Jak przygotować gabinet stomatologiczny do codziennej pracy? Niezbędne materiały i akcesoria

Właściwe przygotowanie gabinetu stomatologicznego gwarantuje bezpieczeństwo i efektywność pracy.

Horyzonty Przyszłości: Prognoza Dominacji Technologii i Filamentów w Świecie Druku 3D

Technologia druku 3D dynamicznie przekształca się w pełnoprawny sektor przemysłowy i konsumencki.

Czym są opakowania typu display?

Displaye łączą funkcję ochronną z prezentacyjną.

Metody testowania wytrzymałości i odporności ubrań roboczych

Profesjonalna odzież robocza przechodzi szereg testów, aby zapewnić bezpieczeństwo i trwałość.

Okulary przeciwsłoneczne w górach – jak chronić oczy na dużej wysokości?

Silne nasłonecznienie, odbicie promieni słonecznych od śniegu i zwiększone promieniowanie UV stwarzają ryzyko uszkodzeń oczu.

Indywidualny projekt domu – od pomysłu do realizacji

Indywidualny projekt domu to spersonalizowany proces tworzenia przestrzeni mieszkalnej, dopasowany do konkretnych potrzeb.

Sprawy rozwodowe a wywiad gospodarczy w biznesie

Wywiad gospodarczy pozwala uporządkować fakty, zweryfikować informacje i przygotować dowody

Świąteczne zakupy w Intermarché Olsztyn. Zabawki, dekoracje, słodycze i gotowe specjały na świąteczny stół

Przedświąteczne zakupy w jednym miejscu. Intermarché Olsztyn z ofertą świąteczną.

Najczęstsze błędy przy zabezpieczaniu ładunku i jak ich unikać?

Nieprawidłowe zabezpieczenie ładunku generuje straty finansowe i obniża zadowolenie klientów.

Pomysły na prezenty, które trafią w serce każdego pasjonata rolnictwa

Świat rolnictwa oferuje zaskakująco wiele praktycznych i inspirujących propozycji.
reklama
reklama