9 C
Olsztyn
piątek, 19 kwietnia, 2024
reklama

Nowy szef promocji powiatu: – Wyciągnąć z Warmii perełki, których nie brakuje

OlsztynNowy szef promocji powiatu: - Wyciągnąć z Warmii perełki, których nie brakuje

Biuro Koordynacji Promocji Powiatu Olsztyńskiego ma nowego kierownika. Został nim Jacek Niedzwiecki, który zapowiada, że strategię promocyjną oprze na dwóch flagowych markach: Warmia i Powiat Olsztyński, a także na ścisłej współpracy z 12 gminami powiatu i organizacjami pozarządowymi.

reklama

Komisja konkursowa w uzasadnieniu wyboru poinformowała, że Jacek Niedzwiecki wykazał się obszerną wiedzą merytoryczną, przedstawił najciekawszą koncepcję promocji Powiatu Olsztyńskiego oraz funkcjonowania Biura Koordynacji Promocji i tym samym uzyskał najlepszy wynik podczas postępowania.

Nowy szef promocji powiatu pracował dotychczas na stanowisku inspektora w rozwiązanym z końcem 2013 roku Wydziale Informacji, Promocji i Rozwoju olsztyńskiego starostwa. Był odpowiedzialny m.in. za politykę informacyjno-promocyjną powiatu, prowadził miesięcznik „Przegląd Warmiński”, kreował też nowe imprezy i wydarzenia. Jego autorskim pomysłem była organizacja Warmińskiego Festiwalu Dziedzictwa Browarniczego, nowego i nietypowego produktu regionalnego, który poprzez prezentację bogatego dziedzictwa browarniczego i kulinarnego promuje Warmię od 2012 roku.

reklama

Jacek Niedzwiecki zaproponował oparcie koncepcji promocyjnej powiatu na dwóch flagowych markach: Warmia i Powiat Olsztyński. Warmia będzie dalej promowana postaciami – ikonami (Kopernik Warmiak, Feliks Nowowiejski), dziedzictwem historycznym, kulturowym, atrakcjami i zabytkami.

– Nowym elementem w promocji Warmii będzie zwrócenie uwagi na przebogate dziedzictwo niematerialne Warmii, czyli przekazane nam przez przodków nieuchwytne zjawiska, jak gwara, misteria, obrzędy, czy tradycyjna muzyka, śpiew i umiejętności rękodzielnicze przekazywane z dziada pradziada – mówi Jacek Niedzwiecki. – Są pomysły, jak podać to w nowoczesnej i ciekawej formule, ale nie chciałbym ich jeszcze ujawniać. Poza tym chcę być swoistym menadżerem, który będzie wyciągać z niebytu małych miejscowości unikalne perełki i zjawiska, których na Warmii nie brakuje.

Nowego szefa promocji czeka sporo pracy przy kreacji marki Powiat Olsztyński.

reklama

– Bezsprzecznym faktem jest, że największy i najszybciej rozwijający się powiat w regionie zasługuje na silną markę – uważa Jacek Niedzwiecki. – Będę dążył do tego, żeby mieszkańcy czuli dumę z poczucia przynależności do powiatowej wspólnoty, a także żeby powiat zaistniał w świadomości przedsiębiorców, inwestorów i firm jako miejsce przyjazne do prowadzenia i rozwijania biznesu oraz tworzenia nowych miejsc pracy. Powiat ma być miejscem dobrego życia codziennego, odpoczynku, kształcenia, czy rozwijania własnych pasji.

Przed rozpoczęciem pracy w starostwie Jacek Niedzwiecki był dziennikarzem, przez ponad pięć lat współpracował z „Gazetą Olsztyńską”. Jest absolwentem socjologii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończył też studia podyplomowe z zarządzania funduszami unijnymi na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie.

reklama

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Polecane
Ogłoszenia