Prawdopodobnie od nowego roku część urzędu marszałkowskiego przeniesie się do nowego budynku, który kupiła samorządowa spółka Warmia i Mazury odpowiedzialna za budowę lotniska w Szymanach. Urząd będzie płacił za wynajem pomieszczeń, więc tym sposobem Spółka uzyska dodatkowe finansowanie.
W maju informowaliśmy, że samorządowa Spółka Warmia i Mazury zapłaciła 5,2 mln złotych za budynek przy ul. Kościuszki w Olsztynie. Kiedy pytaliśmy prezesa Spółki po co ten zakup, to dowiedzieliśmy się, że Spółka zamierza wynajmować pomieszczania, aby ograniczyć generowanie kosztów.
– Nie możemy korzystać z pomocy publicznej, która mogłaby wesprzeć funkcjonowanie portu lotniczego – mówił „Kurierowi Olsztyńskiemu” Leszek Krawczyk, prezes Spółki. – Wiemy, że przez dwa lata lotnisko będzie przynosiło straty, więc chcemy je minimalizować i zarobić na bieżące utrzymanie, m.in. pokrycie wynagrodzeń, czy regulowanie podstawowych opłat.
Według planów Spółka ma wejść do budynku w październiku lub listopadzie i od tej chwili ma wynajmować pomieszczenia. Wiadomo, że znajdzie się w obiekcie dział marketingu Spółki, niewykluczone, że także punkt sprzedaży biletów lotniczych. Nie dawno prezes Leszek Krawczyk zdradził, że do obiektu miałby się wprowadzić, częściowo, urząd marszałkowski.
– Z końcem roku wygasa umowa ze spółką Energa na wynajem budynku przy ul. Kościuszki 83 w Olsztynie. W związku z nową perspektywą finansową Unii Europejskiej samorząd województwa poszukuje pomieszczeń do pracy dla departamentów zajmujących się opracowywaniem strategii i wdrażaniem funduszy europejskich, czyli przede wszystkim departamentem polityki regionalnej i departamentu zarządzania programami rozwoju regionalnego – tłumaczy Marcin Galibarczyk z biura prasowego urzędu marszałkowskiego. – Oferta na wynajem pomieszczeń od spółki wpłynęła do urzędu. Jednak decyzja w tej sprawie jeszcze nie została podjęta. Tak jak wspomniałem obecna umowa obowiązuje nas do końca roku także mamy jeszcze na taką decyzję dużo czasu.
Jeśli jednak urząd wprowadziłby się do pomieszczeń budynku zakupionego przez Spółkę to w ten sposób dostałaby ona dodatkowe pieniądze. Wiadomo, że w pierwszych latach lotnisko nie będzie rentowne i samorząd województwa warmińsko-mazurskiego będzie musiał dopłacać do jego funkcjonowania, o czym głośno się mówi, a opinia publiczna nie pozostawia suchej nitki na tym pomyśle. Manewr z kupnem budynku, wynajęciem go urzędowi, oznaczałby dodatkowe dofinansowanie Spółki przez urząd marszałkowski.
rak