fbpx
1 C
Olsztyn
piątek, 3 grudnia, 2021
reklama

Nowa taryfikacja za przejazd komunikacją publiczną

reklama

Budowa linii tramwajowej wymusi wiele zmian związanych z transportem publicznym w Olsztynie. Jednym z nich jest kwestia związana z biletowaniem przejazdów autobusem i tramwajem.

kasownik
Jak wyglądają rozwiązania biletowe w podobnej do Olsztyna wielkości miastach?

Tramwaje w Olsztynie powstaną – to pewnik. Zanim jednak ruszy pierwszy tramwaj z pętli na Jarotach, przed ZDZiT jeszcze dużo planowania i pracy. Jednym z tematów, który interesuje wszystkich mieszkańców Olsztyna, są ceny i typy biletów. Nowy układ komunikacyjny wymusi położenie większego nacisku przesiadki, a to wymaga innego podejścia do biletowania.

– Chcielibyśmy zrekompensować przesiadki jakością, czasem przejazdu i oczywiście atrakcyjną taryfą – powiedział rzecznik ZDZiT Paweł Pliszka.

reklama

Jak wyglądają rozwiązania biletowe w podobnej do Olsztyna wielkości miastach, które posiadają również komunikację tramwajową?

W Bydgoszczy funkcjonują bilety jednorazowe, które uprawniają do jednego przejazdu od momentu skasowania. Oprócz nich korzystający z komunikacji miejskiej w tym mieście mogą kupić również bilety godzinne, dzięki którym mogą skorzystać z nieograniczonej ilości przejazdów w ciągu 60 minut od skasowania. Zarząd Dróg Miejskich i Transportu Publicznego wprowadził również rozwiązanie A+T. Na wyszczególnionych trasach można skorzystać z autobusu i tramwaju w systemie przesiadkowym. Korzystający kasuje wtedy tylko jeden bilet, który ważny jest 60 minut od skasowania.

Toruń ma tradycyjny system biletowania. Funkcjonują bilety na jeden przejazd i na określony czas. W planach jest budowa węzłów przesiadkowych i karty miejskiej, jednak nie zapadły jeszcze konkretne decyzje.

Czytaj też:  Już niemal cała flota tureckich tramwajów dotarła do Olsztyna

W Olsztynie można również zastosować rozwiązanie z Włocławka, gdzie oprócz biletów na jeden przejazd i czasowych, można kupić bilety uprawniające do przejazdu na dystansie dwóch przystanków. Byłoby to idealne rozwiązanie dla osób korzystających z komunikacji miejskiej rzadko i na krótkim dystansie.

W Poznaniu funkcjonuje system czasowy i przystankowy. Można kupić bilet który obowiązuje na określony czas na wszystkich liniach, lub na określoną liczbę przystanków tylko linii autobusowych. Przykładowo kupując bilet za 2,80 możemy na nim podróżować przesiadając się przez 15 minut, albo przejechać autobusem dziesięć przystanków.

Do pierwszego kursu olsztyńskiego tramwaju zostało jeszcze półtora roku. Jest jeszcze zbyt wcześnie, żeby ZDZiT zdecydował jak będzie rozwiązany problem przesiadek i taryfikacji przejazdów łączonych, który na pewno się pojawi.

Zobacz również:
reklama
reklama

Najnowsze ogłoszenia

0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
reklama