Pendolino nie dla Olsztyna. Warmia i Mazury w zamian dostaną wolniejsze pociągi, ale za to o bardzo wdzięcznej nazwie – FLIRT 3. Składy będą obsługiwać połączenie Olsztyn – Kraków.
W Nowym Sączu PKP Intercity podpisało umowę z konsorcjum Newag oraz Stadler Polska. Koszt inwestycji to 1,6 miliarda złotych. Umowa oprócz zakupu 20 pociągów obejmuje również 15-letnią opiekę serwisową. Pociągi, które zostaną przygotowane specjalnie dla polskiego przewoźnika, to ośmioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne FLIRT3. Składy będą miały 360 miejsc siedzących w układzie otwartym, czyli nie będzie w nich przedziałów. Wszystkie będą posiadały klimatyzację, przedział barowy, wydzielone miejsce na bagaże i indywidualne gniazda elektryczne. Pociągi będą przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
FLIRT3 będzie mógł poruszać się z maksymalną prędkością 160 km/h. Jako jedyne w Polsce będą wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS poziomu 2.
Drogę z Olsztyna do Krakowa pokonamy w nich pod koniec 2015 roku.