O 20 tysięcy metrów kwadratowych – czyli o ponad jedną czwartą – powiększy się powierzchnia Centrum Logistycznego Michelin w Olsztynie. Nowoczesne magazyny są przeznaczone dla opon rolniczych, które z Olsztyna trafią do odbiorców na wszystkich kontynentach. Koszt kolejnej inwestycji francuskiej firmy w Olsztynie to ponad 10 milionów euro.
Po rozbudowie, Centrum Logistyczne będzie miało powierzchnię 90 tysięcy metrów kwadratowych i stanie się jednym z największych magazynów Michelin na świecie i największym w Europie Środkowo-Wschodniej. Składowane w nim będą opony produkowane nie tylko w Olsztynie, ale także w fabrykach Michelin w Rosji, Rumunii, na Węgrzech, a nawet Japonii, Tajlandii i Stanach Zjednoczonych.
Obiekty, zbudowane z wykorzystaniem najnowszych technologii, zapewnią bardzo wysoką jakość magazynowania i najnowocześniejszą organizację transportu opon – mówi szef Logistyki Michelin Polska Michał Marko. W nowych magazynach będą przechowywane opony rolniczo-przemysłowe Michelin oraz także opony innych należących do francuskiej firmy marek – Kleber i Taurus.
Rozbudowa Centrum Logistycznego kosztowała 10 milionów euro. Inwestycja powstała na terenie Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Przygotowanie projektu i wykonawstwo Michelin powierzył firmie Budimex.
Olsztyńska fabryka francuskiej firmy Michelin jest największą fabryką opon w Polsce i jednym z największych zakładów produkcyjnych Michelin na świecie. Michelin Polska zatrudnia w Olsztynie około 4 tys. 200 osób i jest największym pracodawcą na Warmii i Mazurach. W Warszawie znajduje się Dyrekcja Handlowa odpowiedzialna za sprzedaż i marketing opon w Polsce i Krajach Bałtyckich. Olsztyńska fabryka produkuje opony do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych oraz do pojazdów rolniczych, a także formy, kordy i półfabrykaty. Do fabryki należy też nowoczesne Centrum Logistyczne. Michelin jest obecny w Olsztynie od 20 lat. Grupa została większościowym udziałowcem fabryki oponiarskiej Stomil-Olsztyn S.A. w grudniu 1995 r.
Na uroczystość otwarcia nowej części Centrum Logistycznego, zostali zaproszeni Wojewoda Warmińsko-Mazurski Marian Podziewski, Marszałek Województwa Gustaw Marek Brzezin, Prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz, Prezes Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Marek Karólewski.
Ze strony Michelin uczestniczyli między innymi Dyrektor Logistyki Michelin na Europę Carlos Echanove, Dyrektor Generalny Michelin Polska S.A. John Young , Dyrektor fabryki Jarosław Michalak, Igor Zyemit – dyrektor przemysłowy Linii Opon Rolniczych, Szef Logistyki Michelin Polska Michał Marko oraz pracownicy i przedstawiciele firm wykonawczych.
Nasuwa się tylko jedno pytanie: którędy będą wywożone opony? Centrum logistyczne jest dostosowane do obsługi TIRów. Nie ma szesnastki, nie ma obwodnicy, miasto totalnie rozpier[…]e….
Nie hejtuję inwestycji, bo daje miejsca pracy i bezpośrednio i pośrednio – dlatego pożyteczna. Hejtuję głupotę i pospolite skurwy[…]o włodarzy.
uwm nie jest żadnych pracodawcą, to fabryka bezrobocia dla studentów, którzy nie mają ambicji aby studiować na normalnej uczelni. To najgorszą uczelnia w Polsce, na której kupuje się samochody za 300 tys złotych.