Adrian Chwietczuk zadebiutuje na trasach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata podczas Arctic Rally Finland (26-28 lutego). Olsztyński kierowca wystartuje wraz z Jarkiem Baranem w Skodzie Fabii R5 zgłoszonej w kategorii WRC3.
Rajd w Finlandii to druga runda tegorocznego cyklu mistrzostw świata i jedyna w tym sezonie szansa by pojeździć po śniegu. A tego z pewnością nie zabraknie – cykl WRC w swojej 49-letniej historii jeszcze nigdy nie zawitał na tak daleką północ. Na zawodników czeka nie lada wyzwanie – rajd jest bardzo zróżnicowany, a dodatkowym utrudnieniem mogą być odcinki specjalne rozgrywane przy zachodzącym słońcu. Właśnie w takich warunkach swój debiut w najważniejszym światowym cyklu zaliczy Adrian Chwietczuk.
Adrian Chwietczuk: Start w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata zawsze był moim marzeniem. Wyjazd do Rovaniemi, gdzie znajduje się baza rajdu, będzie wielką przygodą. Muszę jednak przyznać, że myślami nie jestem jeszcze w Finlandii, ponieważ w ten weekend startujemy w estońskim Otepää Talveralli i póki co chciałbym skoncentrować się na tej imprezie. Natomiast tuż po powrocie z Estonii zacznę przygotowania do Arctic, w tym między innymi analizę onboardów. Przede wszystkim chcę ukończyć ten rajd i zebrać doświadczenie. Ma to być start ogólnorozwojowy, którego celem jest jak najlepsze przygotowanie się do RSMP – przed inauguracją krajowego czempionatu planuję zrobić jak najwięcej kilometrów oesowych. Nie nastawiam się na jakieś super tempo czy konkretny wynik, bo stawka jest piekielnie szybka i bardzo wymagająca. Obsługą auta zajmie się Hołowczyc Racing i nasi przyjaciele z Czech. Wiemy, że będą także inne załogi z Polski, co nas bardzo cieszy. Liczymy mocno na wsparcie kibiców. Podczas Arctic Rally Finland niestety nie ma innej formy kibicowania niż śledzenie wyników online, także trzymajcie za nas kciuki przed komputerami!
Jarek Baran: Jazda w zimowych warunkach zawsze sprawiała mi radość, bardzo lubię taką nawierzchnię. Zawody rangi WRC mają imponujące długości w porównaniu do innych rajdowych serii. Najdłuższy odcinek specjalny Arctic Rally Finland liczy ponad 31 km – to prawie jedna trzecia całego dystansu, który pokonaliśmy w zeszłym roku podczas Rajdu Śląska! To impreza bardziej wymagająca nie tylko dla kierowcy i pilota, ale także dla pozostałych członków zespołu. Mam nadzieję, że jesteśmy już na tyle sprawni, że poradzimy sobie z tym wyzwaniem.
Arctic Rally Finland to 10 odcinków specjalnych o długości ponad 250 km. Impreza rozpocznie się w piątek, 26 lutego. Już pierwszego dnia zawodnikom przyjdzie się zmierzyć z dwoma przejazdami najdłuższego oesu Sarriojärvi.