Na najbliższym posiedzeniu rady miasta, radni będą głosować za zmianami w strefie parkowania. Może to oznaczać wyższe opłaty za parkowanie, wyższe kary za brak opłat, a także wydłużenie godzin funkcjonowania strefy.
Urzędnicy dążą do zwiększenia zainteresowania transportem publicznym i od nowego roku chcą podnieść opłaty za postój w Strefie Płatnego Parkowania.
Na luty 2020 r. zaplanowano wprowadzenie w życie nowych, wyższych stawek za parkowanie. Mieszkańcy mieliby płacić 3 zł za pierwszą godzinę postoju, zamiast 2,5 zł, a cena za abonament miesięczny wzrosłaby do 150 zł. Zmienione zostaną również trzy podstrefy parkowania, w ich miejsce pojawią się dwie: czerwona i zielona.
Następny etap podwyżek zaplanowano na lipiec 2020 r. Na ten moment mówi się o wzroście opłaty za pierwszą godzinę postoju do 3,9 zł, a miesięczny abonament wynosiłby 250 zł. Strefa Płatnego Parkowania miałaby też zostać powiększona od lipca, o ulice: Jagiełły, Kromera, Konopnickiej Żarską i parking przy hali Urania.
„Obecne opłaty zaprzeczają istocie strefy, a samym kierowcom nie chce się przeparkowywać, bo niewiele tracą. Zresztą mamy na tyle dobrze funkcjonującą komunikację publiczną, że wielu zmotoryzowanych może się do niej przesiąść. Z drugiej strony nie ma co ukrywać, że dochody ze strefy po części mają pokryć deficyt naszego [i innych samorządów w Polsce] budżetu spowodowany działaniami rządu PiS [obietnicami wyborczymi]” – skomentował planowane zmiany Marian Zdunek, przewodniczący komisji prawa i bezpieczeństwa rady miasta.
PiS podwyższa akcyzę argumentując to tym, że walczy z alkoholizmem. Olsztyn podnosi oplaty za parkowanie argumentując to cena biletów MPK… Cyt o jest Polska