8.3 C
Olsztyn
czwartek, 19 grudnia, 2024

Nowy wymiar obsługi na rynku energetyczno-gazowym w Olsztynie

Na rynku energetyczno-gazowym działają podmioty, które w większości nastawiają się na pośredniczenie w sprzedaży energii bądź gazu. Wyjątkiem jest tutaj OCEG, czyli Ogólnopolskie Centrum Energetyczno-Gazowe, które ma swoje biuro w Olsztynie przy ul. Kościuszki 13. Spółka zajmuje się kompleksową obsługą klienta biznesowego i indywidualnego. O tym, jaką ma ofertę i jakie usługi świadczy rozmawialiśmy z Piotrem Jezierskim, prezesem zarządu.

Na rynku polskiej energetyki istnieje wiele firm-pośredników. Czym różnicie się od konkurencji?

Przede wszystkim nastawiamy się na kompleksową obsługę klienta. W przeciwieństwie do konkurencji, nie jesteśmy tylko pośrednikiem sprzedaży energii elektrycznej, nie wymagamy od klienta trzech ostatnich faktur do wygenerowania umowy. Analizujemy cały profil zużycia energii elektrycznej i gazu ziemnego, aby przygotować indywidualną ofertę.

Czy nastawiacie się na dużych graczy kosztem mniejszych?

Z zasady nikogo nie szufladkujemy. Każdy klient jest dla nas VIPem, bo zależy nam na długofalowym porozumieniu. Współpracujemy na tym samym poziomie zarówno z klientem, który zużywa 3-4 megawatogodziny w skali roku jak i takim, którego zużycie przekracza 10 gigawatogodzin.

Na czym polega obsługa kompleksowa?

Wytłumaczę to na przykładzie. Powstaje nowy budynek, który nie jest podłączony do sieci. Wtedy w imieniu klienta występujemy o wydanie warunków przyłączeniowych. Następnie je analizujemy i doradzamy klientowi przy podpisywaniu umowy przyłączeniowej z operatorem sieci dystrybucyjnej. Jesteśmy w stanie wybudować przyłącze. Pomagamy w uzgodnieniu dokumentacji, która jest potrzebna do przyłączenia budynku do sieci. Określimy zapotrzebowanie na moc. Dobieramy odpowiednią grupę taryfową, żeby klient nie przepłacał. Przedstawimy indywidualną wycenę energii elektrycznej. Jesteśmy pośrednikiem i opiekunem – chcemy budować relacje długofalowe. Dlatego też, zajmujemy się obsługą posprzedażową. Istotną korzyścią jest również pomoc i obsługa prawna w zakresie prawa energetycznego.

Sprzedaż energii elektrycznej to nie wszystko co macie w ofercie. Zajmujecie się także sprzedażą gazu. Weszliście na rynek odnawialnych źródeł energii.

Gaz ziemny sprzedajemy zarówno klientowi biznesowemu i indywidualnemu. Mamy jedną z najatrakcyjniejszych ofert na rynku. Gwarantujemy stałą cenę na czas trwania umowy. Klient ma możliwość wydłużenia terminu płatności. Możliwe są rabaty.
W przypadku odnawialnych źródeł energii jesteśmy w stanie pomóc klientowi w uzyskaniu do 85 proc. dofinansowania. Współpracujemy z biurem, które specjalizuje się w pisaniu wniosków o dofinansowanie do WFOŚiGW. Ponadto, wyceniamy i realizujemy projekt. Zajmujemy się montażem i uruchomieniem systemu. Jednym słowem nasza usługa jest kompleksowa.

Jakie dodatkowe usługi świadczycie?

W ofercie mamy szereg usług technicznych, typu kompensacja energii biernej. Przeprowadzamy audyt energetyczny. Na podstawie audytu są dobierane odpowiednie urządzenia niwelujące zbędne koszty energii biernej, pojemnościowej i indukcyjnej, które widnieją na fakturze. Ponadto, jesteśmy w stanie pomóc klientowi przy budowie i rozbudowie infrastruktury elektro-energetycznej. Zajmujemy się również tzw. białym montażem, czyli zaprojektowaniem i wykonaniem instalacji wewnętrznej. Jesteśmy w stanie wybudować trafostację. Dostosowujemy również układy pomiarowo-rozliczeniowe do wymagań operatora sieci.

Przejdźmy zatem do oferty dla domów i mieszkań.

Jeżeli chodzi o klienta indywidualnego to jesteśmy w stanie dopasować parametry dystrybucyjne tak, aby kontrahent nie przepłacał. Często okazuje się tak, że klient z góry ma narzucone parametry umowy. Z biegiem lat okazuje się, że można oszczędzić nawet do 34 procent na pewnych składnikach dystrybucyjnych. Dodatkowo, dajemy gwarancję stałej i niezmiennej ceny, brak opłaty handlowej i jedną z najniższych stawek energii czynnej na rynku. Co jest ważne, podpisujemy umowę kompleksową – klient otrzymuje tylko jedną fakturę.

Mówi pan o gwarancji stałej i niezmiennej ceny. Jak to wygląda w praktyce? Przez jaki czas kwota fakturze się nie zmieni?

To zależy czy chodzi panu o firmy, czy osoby prywatne. Klient biznesowy może liczyć u nas na gwarancję stałych i niezmiennych cen nawet do roku 2020. Kontraktujemy ceny z poziomu bieżącego roku, co jest bardzo atrakcyjne dla przedsiębiorstw. Z kolei klient indywidualny może liczyć na stałą cenę nawet do 48 miesięcy, bez opłaty handlowej. Zapraszamy do współpracy. Zapytania prosimy kierować pod nr 737 492 951, lub do biura przy ul. Kościuszki 13/104. Strona internetowa: www.oceg.pl