PKP PLK ogłosiły przetarg na przebudowę stacji Olsztyn Główny. Remont potrwa od 2012 do 2023 roku i będzie kosztował ponad 200 mln zł – poinformowała spółka.
Spółka PKP PLK poinformowała w poniedziałek, że zaplanowano m.in. wymianę torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Wszystkie cztery perony zostaną podwyższone i poszerzone, co umożliwi wygodny dostęp do pociągów. Zamontowane zostaną nowe ławki i tablice informacyjne.
„Ułatwieniem dla niepełnosprawnych będą windy na każdy z peronów oraz schody ruchome. Dobrą orientację na stacji dla osób niewidzących lub słabowidzących zapewnią ścieżki naprowadzające oraz oznaczenia w języku Braille’a. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewnią bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku” – poinformowała spółka w przesłanym komunikacie.
W ramach zaplanowanych prac PKP PLK wyremontują też przejście podziemne, nowością ma być zapewnienie dostępu na perony również od strony ul. Marii Zientary-Malewskiej. „PLK wybudują nowe przejście podziemne o długości 140 metrów, tj. o 100 metrów dłuższe niż obecne. Dzięki temu również mieszkańcy osiedla Zatorze zyskają komfortowe i dostosowane do potrzeb osób o ograniczanych możliwościach poruszania się dojście na stację” – napisano.
Spółka zapewniła, że zadba o historyczne elementy stacji i zabytkowe wiaty zostaną poddane renowacji.
W ocenie przedstawicieli spółki remont może się rozpocząć w 2021 roku i potrwa do 2023 roku. Szacunkowa wartość projektu przebudowy stacji Olsztyn Główny to ponad 200 mln zł; przebudowa stacji jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
W ramach Krajowego Programu Kolejowego na Warmii i Mazurach w ostatnich latach przebudowano 40 stacji i przystanków.
Od 2012?
Do poprawy Panie redaktorze.