Osiedle Royal w Dywitach, zostało wybudowane 5 lat temu, jako szereg luksusowych domów jednorodzinnych. Właściciele nowych posiadłości, zostali zaskoczeni miesiąc temu przez Główną Dyrekcje Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie, która – jak pisze Fakt – zarządziła likwidację zjazdu, łączącego osiedle z drogą krajową w kierunku Olsztyna.
Po 30 latach zjazd został zamknięty, postawiono słupki, które uniemożliwiają wyjechanie z osiedla, a mieszkańcy, jak i okoliczne firmy, muszą przejechać ponad dwa kilometry dodatkowo, przejeżdżając przez całe Dywity. Decyzja ta, zdaniem urzędników z GDDKiA, została wprowadzona w celu zwiększenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Inne zdanie ma wójt Dywit, Daniel Zadworny:
“Ta decyzja w żaden sposób nie zwiększa bezpieczeństwa a się wręcz odwrotnie. Przekierowano cały ruch drogą przy Urzędzie Gminy, które to miejsce jest najbardziej niebezpiecznym miejscem w całych Dywitach. Tak to jest jak stosuje się bezrefleksyjne stosowanie prawa i sztywne trzymanie się przepisów, zamknięto istniejący od 30 lat zjazd a w podobnych miejscach dyrekcja przymyka oko i nic nie robi”
Mieszkańcy osiedla Royal również nie są zachwyceni zamknięciem zjazdu:
“Gdyby wydarzyła się jakaś tragedia to straż pożarna, czy pogotowie ratunkowe jadące na nawigacji do nas nie dotrze. Nasze osiedle i cała strefa przedsiębiorczości została odcięta od drogi krajowej i rano stoimy kilkadziesiąt minut w korkach, żeby dojechać do Olsztyna. Jak ktoś z nas kilka razy dziennie wyjeżdża samochodem z domu to w skali tygodnia przejeżdża 100 kilometrów więcej – czytamy w gazecie Fakt.
W piśmie do gminy, dyrekcja dróg ostrzegała przed zamknięciem wjazdu, jednak sugerowała również by korzystać z… nieistniejącej drogi, która jest dopiero w planach budowy. Co ciekawe, będzie ona usytuowana przy dwóch działkach budowlanych, których właścicielem jest zastępca dyrektora do spraw zarządzania drogami i mostami GDDKiA w Olsztynie, Jarosław Bera.
Jak ustalił Fakt, Jarosław Bera rzekomo został “wyłączony” z podejmowania decyzji w postępowaniach administracyjnych dotyczących osiedla Royal. Jednak jego podpis znajduje się na piśmie, zatwierdzającym zmianę organizacji ruchu, polegającej na zamknięciu wjazdu, z dnia 10.10.2019.
Portal olsztyn.com.pl zapytał o to Karola Głębockiego, rzecznika prasowego olsztyńskiego oddziału GDDKiA:
“Ten podpis widnieje na klauzuli rozpatrzenia projektu stałej organizacji ruchu z dnia 10 października i dotyczy zmian oznakowania na drodze. Natomiast decyzja o zamknięciu ulicy zapadła 12 września, kiedy to pod stosownym dokumentem podpisał się dyrektor Mirosław Nicewicz. Czekaliśmy z decyzją od 2016 roku. Zjazd został zlikwidowany, bo był eksploatowany jako skrzyżowanie, a w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego z 2011 roku przyjętym przez gminę, o skrzyżowaniu w tym miejscu nie ma wzmianki”
Kierownik Referatu Innowacji i Informacji Urzędu Gminy w Dywitach, Jacek Niedzwiecki, wypowiedział się następująco o dalszych planach dotyczących budowy drogi:
“Spotkaliśmy się z doświadczonym projektantem, który współpracował wielokrotnie z GDDKiA w Olsztynie aby porozmawiać o stworzeniu koncepcji włączenia nowej drogi gminnej do DK 51, bo teraz urywa się ona jakieś 30 metrów przed DK51. Wystąpimy do GDDKiA, żeby wydała warunki techniczne potrzebne do włączenia wybudowanej przez nas drogi gminnej do DK51. Chcemy, żeby zarówno Osiedle Royal, jak i Gminna Strefa Przedsiębiorczości miały bezpośrednie połączenie z drogą krajową. To ułatwi życie ludziom, ale pozwoli też na dalszy rozwój gminy”
Wyjaśnienie calego problemu znajduje sie w ostatniej wypowiedzi p. Niedzwieckiego (czytajmy miedzy wierszami). Gmina nigdy nie wystąpiła o warunki techniczne zjazdu stad cale zamieszanie. Gdyby byl porzadek w gminie takiej sytuacji nigdy by nie bylo. Pytanie jeszcze drugie. Jak GDDKIA opiniowala powstanie (podzial) dzialek osiedla royal.
Co za debil pisał ten artykuł !!! Jak tak można oczerniać bezpodstawnie ludzi