Otwarto oferty w przetargu na wykonanie koncepcji programowej ekspresowej szesnastki na odcinku Borki Wielkie – Mrągowo wraz z obwodnicą Mrągowa w ciągu drogi krajowej nr 59. Wykonaniem dokumentacji zainteresowanych jest ośmiu wykonawców.
Najniższą cenę 3,112 mln zł zaproponowała firma EGIS z Warszawy, najwyższą 4, 943 mln zł – firma TRAKT z Katowic . Oprócz ceny zamawiający przyjął w przetargu jeszcze drugie kryterium oceny ofert: doświadczenie zespołu projektowego – 40%. Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 15 miesięcy na zrealizowanie koncepcji programowej budowy drogi ekspresowej S16 na odcinku Borki Wielkie – Mrągowo wraz z obwodnicą Mrągowa w ciągu drogi krajowej nr 59.
Po zakończeniu prac nad koncepcją programową GDDKiA przystąpi do ogłoszenia przetargu na realizację zadania w systemie „projektuj i buduj”. Planowany termin ogłoszenia tego przetargu to początek 2018 roku.
Szesnastka to główny szlak komunikacyjny Warmii i Mazur na linii wschód – zachód. Inwestycja będzie kolejnym etapem rozbudowy drogi. Projektowana trasa będzie miała długość 19,7 km – 15,6 km w ciągu S16 oraz 4,1 km w ciągu dk 59 (obwodnica Mrągowa). Przebiegać będzie w okolicach miejscowości Borki Wielkie, Sorkwity, Nowe Bagienice, Bagienice, Marcinkowo, a następnie ominie Mrągowo od strony południowo-zachodniej. Droga na odcinku S16 będzie miała przekrój dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, natomiast na przebiegu obwodnicy Mrągowa w ciągu dk 59 będzie to droga o przekroju jednojezdniowym, dwu lub trzypasowym (1×2 lub 2+1). Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy jedynie poprzez węzły drogowe: Sorkwity, Bagienice i Mrągowo.
Wybrać tych którzy zrobią drogę na lata, a nie na rok dwa i do poprawek 🙂
Główny i powinien na całej swojej długości być 4 pasmowy…..