Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz Zarząd Województwa Mazowieckiego podpisały umowę w sprawie określenia zasad współpracy i wzajemnych zobowiązań dla realizacji budowy węzła drogowego Modła, wiaduktu drogowego nad linią kolejową oraz fragmentu zachodniej obwodnicy Mławy. Dzięki tej umowie Mława, poprzez węzeł Modła, zyska dodatkowe połączenie z drogą ekspresową S7, a w przyszłości – zachodnią obwodnicę.
Wspólna inicjatywa
GDDKiA, jako zarządca drogi krajowej nr 7 i inwestor zadania: „Budowa drogi ekspresowej S7 Napierki – Płońsk” oraz Zarząd Województwa Mazowieckiego jako zarządca drogi wojewódzkiej nr 544 i inwestor budowy zachodniej obwodnicy Mławy wspólnie wystąpiły z inicjatywą budowy w rejonie Mławy skrzyżowania projektowanej drogi ekspresowej S7 z projektowaną zachodnią obwodnicą Mławy. Dzięki tej inicjatywie zostanie poprawione skomunikowanie miasta z drogą ekspresową S7 oraz zapoczątkowana budowa zachodniej obwodnicy.
Podział zadań
Na mocy podpisanej umowy GDDKiA zobowiązuje się w ramach realizacji zadania: „Budowa drogi ekspresowej S7 Napierki – Płońsk” do wybudowania węzła drogowego Modła na drodze ekspresowej S7 oraz wiaduktu drogowego wraz z dojazdami w ciągu istniejącej drogi krajowej nr 7 nad linią kolejową E-65 w Mławie i nad zachodnią obwodnicą Mławy. Termin realizacji tego zadania to lata 2017-20. Po stronie województwa mazowieckiego będzie wybudowanie fragmentu zachodniej obwodnicy Mławy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 544 na odcinku od węzła drogowego Modła do węzła drogowego na skrzyżowaniu obwodnicy z istniejącą drogą krajową nr 7 wraz z tym węzłem. Zadanie to przewidziane jest do realizacji w latach 2018-21.
S7 Napierki – Płońsk
Budowa drogi ekspresowej S7 Napierki – Płońsk została podzielona na cztery odcinki realizacyjne: Napierki-Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km), Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km). Łącznie to ponad 71 km. Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Podpisanie umów na realizację przewidziane jest na grudzień 2016 r. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) dla całego zadania. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w I kwartale 2018 r., zakończenie najwcześniej w II kwartale 2020 r. Szacunkowy koszt budowy S7 Napierki – Płońsk to łącznie ok. 2,5 mld zł. Rzeczywisty koszt budowy poszczególnych odcinków będzie znany po rozstrzygnięciu przetargów.