fbpx
14 C
Olsztyn
środa, 4 października, 2023
reklama
reklama

Umowa w sprawie węzła Modła podpisana

OlsztynUmowa w sprawie węzła Modła podpisana

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz Zarząd Województwa Mazowieckiego podpisały umowę w sprawie określenia zasad współpracy i wzajemnych zobowiązań dla realizacji budowy węzła drogowego Modła, wiaduktu drogowego nad linią kolejową oraz fragmentu zachodniej obwodnicy Mławy. Dzięki tej umowie Mława, poprzez węzeł Modła, zyska dodatkowe połączenie z drogą ekspresową S7, a w przyszłości – zachodnią obwodnicę.

reklama

Wspólna inicjatywa

GDDKiA, jako zarządca drogi krajowej nr 7 i inwestor zadania: „Budowa drogi ekspresowej S7 Napierki – Płońsk” oraz Zarząd Województwa Mazowieckiego jako zarządca drogi wojewódzkiej nr 544 i inwestor budowy zachodniej obwodnicy Mławy wspólnie wystąpiły z inicjatywą budowy w rejonie Mławy skrzyżowania projektowanej drogi ekspresowej S7 z projektowaną zachodnią obwodnicą Mławy. Dzięki tej inicjatywie zostanie poprawione skomunikowanie miasta z drogą ekspresową S7 oraz zapoczątkowana budowa zachodniej obwodnicy.

reklama

Podział zadań

Na mocy podpisanej umowy GDDKiA zobowiązuje się w ramach realizacji zadania: „Budowa drogi ekspresowej S7 Napierki – Płońsk” do wybudowania węzła drogowego Modła na drodze ekspresowej S7 oraz wiaduktu drogowego wraz z dojazdami w ciągu istniejącej drogi krajowej nr 7 nad linią kolejową E-65 w Mławie i nad zachodnią obwodnicą Mławy. Termin realizacji tego zadania to lata 2017-20. Po stronie województwa mazowieckiego będzie wybudowanie fragmentu zachodniej obwodnicy Mławy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 544 na odcinku od węzła drogowego Modła do węzła drogowego na skrzyżowaniu obwodnicy z istniejącą drogą krajową nr 7 wraz z tym węzłem. Zadanie to przewidziane jest do realizacji w latach 2018-21.

reklama
gddkia wezel modla
Fot. GDDKiA.

S7 Napierki – Płońsk

Budowa drogi ekspresowej S7 Napierki – Płońsk została podzielona na cztery odcinki realizacyjne: Napierki-Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km), Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km). Łącznie to ponad 71 km. Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Podpisanie umów na realizację przewidziane jest na grudzień 2016 r. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) dla całego zadania. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w I kwartale 2018 r., zakończenie najwcześniej w II kwartale 2020 r. Szacunkowy koszt budowy S7 Napierki – Płońsk to łącznie ok. 2,5 mld zł. Rzeczywisty koszt budowy poszczególnych odcinków będzie znany po rozstrzygnięciu przetargów.

reklama
reklama

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Polecane
Ogłoszenia
Furia Lidii Staroń. Grozi mediom? Zwierzęta w panice: nieoczekiwany skutek wojskowych ćwiczeń lotniczych Kotowski Skoczył! Zobaczcie jak wygląda prawdziwy spadochroniarz Iwona Arent w skansenie pokazuje dom matki Marcin Kotowski ma poparcie Szymona Hołowni Łukasz Michnik zażartował sobie z ministra Cieszyńskiego? Ignacy Niemczycki jest wściekły na PiS? Oto dlaczego Marcin Kotowski punktuje polityka PiS-u Łukasz Michnik pyta się ministra, czy ten zerwał mu baner Ignacy Niemczycki: ta sytuacja dotyczy wszystkich polskich rolników Po co Marcin Kotowski kandyduje do Sejmu? Marcin Kotowski Zachęca młodych do głosowania Minister Błaszczak popiera Iwonę Arent Gigantyczna wpadka kandydata PiS-u w Olsztynie Iwona Arent na spacerze z psem i kotem Marcin Kotowski punktuje ministra Cieszyńskiego Marcin Kotowski chce walczyć o przyszłość regionu Marcin Kotowski: politycy PiS-u czują się lepsi? Ignacy Niemczycki: mój filmik o S16 wzbudził wiele kontrowersji Odważny jak Łukasz Michnik? Mówi prawdę o Konfederacji