7 C
Olsztyn
środa, 22 marca, 2023
reklama

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

GDDKiA: udostępniono dla ruchu drugą jezdnię drogi S7 między Napierkami a Mławą

OlsztynGDDKiA: udostępniono dla ruchu drugą jezdnię drogi S7 między Napierkami a Mławą

W czwartek udostępniono dla ruchu ponad 10 km drugiej jezdni drogi ekspresowej S7 Napierki – Mława. GDDKiA zapowiedziała, że w piątek kierowcy zyskają kolejne 2 km: od Pawłowa do węzła Dłużniewo, na odcinku Pieńki – Płońsk.

reklama

Od czwartku kierowcy podróżujący S7 mają do dyspozycji dwie jezdnie od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do okolic miejscowości Pawłowo przed Płońskiem. To łącznie 60 km.

Jak podała olsztyńska GDDKiA od piątku odcinek ten wydłuży się o 2 km do węzła Dłużniewo. Kolejnym ułatwieniem dla kierowców będzie likwidacja objazdów odbywających się do tej pory drogami zbiorczymi i skierowanie ruchu za węzłem Dłużniewo do Płońska na lewą jezdnię trasy głównej.

reklama

„Te zmiany w organizacji ruchu ułatwią podróż pomiędzy Trójmiastem i Warszawą, a kierowcy będą mieć do dyspozycji 62 km nowej drogi w układzie dwujezdniowym oraz 9 km z ruchem po jednej jezdni. Obie jezdnie będą dostępne w drugiej połowie sierpnia” – przekazał rzecznik olsztyńskiej GDDKiA Karol Głębocki.

Jak zaznaczył, udostępnienie odcinków S7 do ruchu nie oznacza zakończenia prac. Ruch odbywać się będzie według tymczasowej organizacji. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 80 km/h na odcinku dwujezdniowym oraz 60 km/h na jednojezdniowym.

Na ruchliwej drodze w Olsztynie powstanie nowe skrzyżowanie
reklama

„Docelową organizację ruchu będziemy wdrażać stopniowo we wrześniu i październiku br. Apelujemy do kierowców o stosowanie się do obowiązującej organizacji ruchu” – dodał.

Inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki – Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km) oraz Pieńki – Płońsk (ok. 13,7 km). Inwestycja realizowana jest w systemie Projektuj i buduj. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców było, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Prace budowlane na trzech odcinkach od Mławy do Płońska rozpoczęły się jesienią 2019 roku, natomiast na odcinku Napierki – Mława wiosną 2020 roku. Inwestycja obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska.

Znany jest wykonawca obwodnicy na DK 65

W ramach inwestycji powstaje m.in. 70 obiektów inżynierskich oraz 10 węzłów: Mława Północ, Mława Wschód, Mława Południe, Żurominek, Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. Powstają też cztery Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): Pepłowo I, Pepłowo II, Ćwiklinek i Dłużniewo. Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ruchu z obciążeniami nawierzchni 11,5 tony na oś.

Łączny koszt inwestycji wynosi 1,6 mld zł. Wykonawcą trzech odcinków jest konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe, które buduje odcinek Strzegowo – Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, odcinek Pieńki – Płońsk za 311,7 mln zł, a odcinek Napierki – Mława za kwotę 294,7 mln zł. Wykonawcą odcinka Mława – Strzegowo jest konsorcjum firm PORR oraz PORR Bau. Wartość tego kontraktu to 446,1 mln zł.

źródło: PAP

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Popularne
Ogłoszenia

Jak zrobić z jednego remontu dwa? Kierowcy nie mogą narzekać na brak atrakcji przy pl. Bema

Wojewoda: blisko 1 mld zł dla Warmii i Mazur od 2019 r. z funduszu rozwoju dróg