fbpx
-0 C
Olsztyn
sobota, 4 grudnia, 2021
reklama

Będzie nowy tunel na dworcu aż do Zatorza

reklama

Stacja Olsztyn Główny w końcu będzie zmodernizowana. Podpisano umowę w poniedziałek. Zostanie również zbudowany tunel aż do Zatorza. Inwestycja była zapowiadana od kilkudziesięciu lat.

Do Olsztyna przyjechał wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Powiedział, że zostaną perony zmodernizowane tak, „by nie trzeba było wsiadając do pociągu pokonywać stopni”. „Na peronach będzie nowa antypoślizgowa nawierzchnia z naprowadzaniem dla osób niedowidzących i niewidomych, zostaną zamontowane windy i ruchome schody” – wyliczył Bittel.

Oprócz udogodnień dla pasażerów mają zostać zmodernizowane tory i linia trakcyjna. Ma być też zainstalowany nowy system kierowania ruchem i ma zostać zbudowana nowa nastawnia, nowy ma być też system informacji pasażerskiej. „Wykonawca ma 30 miesięcy na zrealizowanie robót, ich koszt netto wynosi 382 mln zł, z czego 120 mln to środki z programu Polska Wschodnia, pozostała część to pieniądze z budżetu państwa” – poinformował Bittel.

reklama

Koszt prac może wzrosnąć do 470 mln zł. Jeżeli tak się stanie, to za zostanie wyremontowanych więcej torów, niż obejmuje to podpisana umowa.

Z podpisanej umowy najbardziej interesuje mieszkańców Olsztyna budowa podziemnego tunelu, który połączy dworzec Olsztyn Główny z dzielnicą Zatorze. Obecna konstrukcja była już wielokrotnie zalewana przez wody deszczowe, z czego powstawały tzw. memy w internecie.

Czytaj też:  Policjanci z olsztyńskiej „drogówki” zatrzymali 20-letniego kierującego

Ireneusz Merchel, Prezes PKP PLK wychowywał się w tej dzielnicy Olsztyna i już jako dziecko „słyszał, że takie przejście ma być zbudowane”. „Czekano na to od lat, wreszcie się to spełnia” – powiedział. W podobnym tonie wypowiadał się wojewoda warmińsko-mazurski Artur Chojecki, który podkreślał, że „wreszcie nie trzeba będzie na Zatorze pokonywać dodatkowych odległości, ponieważ ta dzielnica nie ma połączenia z dworcem”.

Firma Torpol ma 30 miesięcy na realizację prac remontowych.

Niestety, umowa nie obejmuje remontu hali dworcowej, która jest w opłakanym stanie. PKP chce zburzyć istniejący budynek i zbudować nowy, czemu sprzeciwiają się m.in. środowiska architektów i regionalistów, którzy argumentują, że modernistyczna bryła jest świetnym przykładem budownictwa użytkowego.

źródło: PAP

Zobacz również:
reklama
reklama

Najnowsze ogłoszenia

8 KOMENTARZY

8 komentarzy
Najnowsze
Najstarszy Najczęściej głosowano
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
reklama