Wraz z otworzeniem Galerii Warmińskiej Urząd Miasta w Olsztynie planuje utworzenie Biura Obsługi Klienta w centrum handlowym.
W ten sposób włodarze miasta chcą realizować zadanie “przyjazny urząd”, ułatwiając mieszkańcom przede wszystkim olsztyńskich sypialni – Jarot, Nagórek, Pieczewa – załatwienie urzędowych spraw.
– W Biurze Obsługi Klienta w galerii będzie można złożyć m.in. wniosek o dowód osobisty, a potem odebrać dokument. Będzie istniała możliwość załatwienia spraw związanych z prawem jazdy, czy też dowodu rejestracyjnego, a także spraw meldunkowych – wylicza Łukasz Łukaszewski, pomysłodawca utworzenia ratuszowego BOK-u, radny miasta.
Jeszcze nie wiadomo, jak dokładnie i gdzie będzie znajdowało się ratuszowe biuro, ale wiadomo, że władze miasta wyłożą 30 tys. złotych na jego projekt. Realizację biura sfinansuje Galeria Warmińska.
– Myślę, że to znaczna ułatwienie dla mieszkańców największych olsztyńskich osiedli – mówi radny Łukaszewski. – Warto też dodać, że nie będziemy tworzyć nowych etatów, ale do pracy w galerii zostaną oddelegowani pracownicy ratusza. Sprawy urzędowe również będą mogli załatwiać petenci w soboty. Na razie będziemy oferować w tym punkcie podstawowe usługi, ale niewykluczone, że w przyszłości będzie można załatwić tam więcej urzędowych spraw.
rak
nie ździwcie się jak otwarcie biura będzie w przedziale godzinowym 9:00 – 15:00 ;D