Władze miasta podpisały umowę na przygotowanie dokumentacji dotyczącej budowy i modernizacji ul. Towarowej i Lubelskiej. To kolejny krok do połączenia miejskiego układu komunikacyjnego z obwodnicą.
Inwestycja ma kosztować 150 milionów złotych a ratusz będzie poszukiwał środków z nowego Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Zadanie będzie składać się z trzech etapów:
zadanie I: Budowa ul. Towarowej w Olsztynie na odcinku od skrzyżowania ul. Towarowej z ul. Budowlaną (łącznie ze skrzyżowaniem) do projektowanej obwodnicy Olsztyna
zadanie II: Przebudowa ul. Towarowej w Olsztynie na odcinku od skrzyżowania ul. Towarowej z ul. Leonharda (łącznie ze skrzyżowaniem) do skrzyżowania ul. Towarowej z ul. Budowlaną (bez skrzyżowania)
zadanie III: Przebudowa ul. Lubelskiej w Olsztynie na odcinku od skrzyżowania ul. Lubelskiej z ul. Stalową (łącznie ze skrzyżowaniem) do zaprojektowanego węzła drogowego w ciągu obwodnicy
– Nasza budowa jest ściśle związana z pracami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, więc do końca 2017 roku musimy zakończyć inwestycję – mówił Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna.
Jan Tadeusz Kosiedowski, prezes BPBK S.A., firmy, która wykona dokumentację projektową: – Terminy są ambitne, ale cieszy mnie, że z ramienia miasta jest powołany koordynator. Współpraca z nim powinna skrócić czas zadania. Cieszę się, że Olsztyn się tak rozwija i krok po kroku zmierza do tego, aby uporządkować ruch w mieście.
Cała inwestycja ma za zadanie połączenie Olsztyna z projektowanym węzłem obwodnicy Olsztyn – Wschód. Jak poinformowała wiceprezydent miasta Halina Zaborowska-Boruch węzeł będzie dwupoziomowy. Estakadą będziemy wjeżdżać i zjeżdżać na „szesnastkę”, na dole zaś znajdzie się rondo, które będzie rozprowadzało ruch w różnych kierunkach. Prezydent dodał także, że takie rozwiązanie jest zasadne, bo wokół znajdują się tereny inwestycyjne, specjalna strefa ekonomiczna, czy grunty agencji nieruchomości rolnych.