Poinformuj nas: alarm@tko.pl

reklama
2.8 C
Olsztyn
niedziela, 15 grudnia, 2019

Poinformuj nas: alarm@tko.pl

reklama

listopad, 2019

17LIS18:00JAROSŁAW KORDACZUK: DYSTRYBUTOR PNEUMOFONICZNYZajezdnia trolejbusowa, KnosałyKategoria wydarzenia:Darmowe,Koncerty

Więcej

Szczegóły wydarzenia

Dystrybutor pneumofoniczny to konstrukcja dźwiękowa, stanowiąca napędzany powietrzem instrument muzyczny. Instrument dość rozległy, bo zajmujący kilkadziesiąt metrów kwadratowych. Na nim to dwójka olsztyńskich artystów – Jarosław Kordaczuk i Izabela Kościesza – wykona swój sonokinetyczny eksperyment.

Czynnik roboczy, czyli powietrze transmitowane przez system połączonych rur i sterowane za pomocą zespołu zaworów będzie poruszać rozlokowane w przestrzeni obiekty. Ciała poruszone rzadko pozostają milczące. Zatem i tym razem oczekiwanym rezultatem procesu będzie dźwięk ciał-obiektów. Rodzą się natychmiast trzy pytania. Pierwsze z nich, czy dźwięk w ten sposób poruszanych obiektów jest w stanie poruszać? Drugie, czy performerzy będący generatorem sekwencji otwierania i zamykania zaworów wygenerują muzykę? I trzecie, czy rezultaty eksperymentu będą nieodwracalne? Odpowiedź na wszystkie brzmi: wstęp wolny, zapraszamy!

Kościesza & Kordaczuk Duo
Izabela Kościesza (choreograf, tancerka) i Jarek Kordaczuk (kompozytor) to para artystów, którzy przez lata współpracy wypracowali własny, unikatowy język. W centrum ich uwagi znajdują się działania sonokinetyczne (jak sami je nazywają), czyli takie, w których nie tylko ruch (choreografia) jest wypadkową muzyki ale również ją współtworzy. Tancerka wchodząc w interakcję z rozmaitymi czujnikami oraz animując elektroniczne lub akustyczne obiekty wpływa na postać brzmieniową utworu. Generuje lub przetwarza dźwięki, buduje formę wynikowego dzieła. Ich projekty sonokinetyczne bardzo często bazują na technologii: elektronice, mechanice, pneumatyce etc. W projekcie „Harmidorium” artyści ożywiają dźwiękowo dwumetrowe betonowe bloki. Projekt „Oczekiwanie” zbudowany jest z dźwięków wytwarzanych z przypadkowych, silnie amplifikowanych przedmiotów oraz „hałaśliwej” spódnicy tancerki utkanej z plastikowych nakrętek. Z kolei projekt „Lesza” to utwór audiosceniczny, rodzaj monodramu, w którym tancerka sama buduje leśną opowieść wykorzystując otaczające ją sensory ruchu i przyklejone do ciała elektrody biomedyczne. Jarek Kordaczuk jest też konstruktorem instrumentu o hyperekspresyjnych właściwościach o nazwie „monoctone”. Stąd też instrument ten obecny jest w wielu sonokinetycznych kompozycjach wykonywanych live. Duet Kościesza / Kordaczuk nierzadko swoje działania adresuje do najmłodszych. Jednym z najpopularniejszych tego typu projektów są warsztaty i instalacja „Którędy do dźwięku”.

Projekt dofinansowany przez Gminę Olsztyn

Data

(Niedziela) 18:00

Miejsce

Zajezdnia trolejbusowa

Knosały

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

X