Poinformuj nas: alarm@tko.pl

reklama
poniedziałek, 14 Październik, 2019
21 C
Olsztyn

Poinformuj nas: alarm@tko.pl

reklama

wrzesień, 2019

30WRZ17:0019:30Certyfikowany Kurs Mindfulness (MBSR)Anahaj Centrum Samoświadomości, ul. Struga 2

Więcej

Szczegóły wydarzenia

„Nauczyłem się odpoczywać”.
„Jestem bardziej świadoma siebie”.
„Dałam sobie przyzwolenie na bycie sama ze sobą, bez myślenia, że tracę czas”.
„Nauczyłam się dostrzegać bardzo drobne rzeczy, które dzieją się tuż obok mnie”.
„Wyłączam automat po to, by naprawdę być tu i teraz”.
Te i wiele innych spostrzeżeń wynoszą uczestnicy prowadzonych przeze mnie kursów uważności. Właśnie trwa nabór do kolejnej grupy, która startuje po wakacjach.

CO TO JEST KURS MBSR?

8-tygodniowy kurs redukcji stresu MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) to certyfikowany program redukcji stresu, opracowany przez Jona Kabat-Zinna, profesora neurobiologii w Klinice Redukcji Stresu przy Uniwersytecie w Massachusetts. Program ten od prawie 40-tu już lat cieszy się ogromną popularnością w zachodnim świecie, pomagając jego uczestnikom nauczyć się radzenia sobie ze stresem, przytłoczeniem, napięciem i lękiem. Pomaga też nauczyć się widzieć świat na nowo, zatrzymywać się i skupiać na tym, co dzieje się naprawdę tu i teraz, zamiast tkwić w nierealnym świecie, nakręcanym przez kołowrotek własnych myśli.

KORZYŚCI Z KURSU:

– lepsze radzenie sobie ze stresem, lękiem, napięciem
– umiejętność uspokajania swoich myśli
– lepsza koncentracja, pamięć i kreatywność
– rozpoznawanie swoich nawykowych, niesprzyjających schemtaów działania i myślenia
– umiejętność zatrzymania
– nawiązanie kontaktu z własnym ciałem
– lepsze rozpoznawanie swoich myśli i emocji
– poczucie szczęścia i spokoju wewnętrznego
i wiele innych.

STRUKTURA KURSU:

Kurs składa się z 8 cotygodniowych 2,5-godzinnych sesji, jednego Dnia Uważności oraz codziennej praktyki własnej, niezbędnej do uzyskania pożądanych efektów. Odbywa się w zamkniętej grupie liczącej maksymalnie 12 osób. Bardzo ważne jest zachowanie ciągłości programu i odkrywanie z tygodnia na tydzień kolejnych aspektów uważności oraz stopniowe pogłębianie praktyki. Skuteczność formuły kursu została sprawdzona i potwierdzona naukowo na tysiącach pacjentów amerykańskiej Kliniki Redukcji Stresu.

Zajęcia składają się przede wszystkim z prowadzonych praktyk, ukierunkowanych na zatrzymanie się i obserwację odczuć płynących z własnego ciała i umysłu oraz z otoczenia, wraz z wymianą spostrzeżeń po praktyce. Ćwiczenia praktyczne to różne formy całkowicie świeckiej, prowadzonej medytacji, która umożliwia podróż w głąb siebie.

DLA KOGO JEST TEN KURS

– Dla chronicznie zestresowanych
– Dla niepewnych siebie
– Dla poszukujących wewnętrznego spokoju
– Dla pragnących lepiej poznać własne mechanizmy reagowania i działania
– Dla zmagających się z ciągłym niepokojem
– Dla nieumiejących odpoczywać
– Dla pragnących poprawić swoje relacje z bliskimi, zaczynając od siebie
– Dla zmagających się z chronicznym bólem i/lub bezsennością

MIEJSCE

Olsztyn, Anahaj Centrum Samoświadomości ul. Struga 2 (przecznica ul. Okrzei na Zatorzu)

TERMINY SESJI GRUPOWYCH PODCZAS KURSU (poniedziałki)
30.09.2019 godz. 17:00 – 19:30
07.10.2019 godz. 17:00 – 19:30
14.10.2019 godz. 17:00 – 19:30
21.10.2019 godz. 17:00 – 19:30
28.10.2019 godz. 17:00 – 19:30
04.11.2019 godz. 17:00 – 19:30
11.11.2019 godz. 17:00 – 19:30
Dzień Uważności (sobota) 16.11.2019 godz. 10:00 – 17/18
18.11.2019 godz. 17:00 – 19:30

INWESTYCJA

Cena kursu wynosi 860 zł – obejmuje spotkania w grupie oraz wszystkie materiały i nagrania potrzebne do praktyki własnej. W celu rezerwacji miejsca należy wpłacić zadatek w wysokości 260 zł. Resztę kwoty należy wpłacić przed rozpoczęciem się kursu, w całości lub w 2 ratach (szczegóły bezpośrednio u nauczycielki).

Jak zapisać się na kurs:
Krok 1: Zadzwoń do mnie (tel. 603208030), żeby upewnić się, czy są wolne miejsca w tej grupie. Jeśli tak, umówimy się na spotkanie lub porozmawiamy telefonicznie. Opowiem Ci o kursie i z czym on się wiąże. Wykluczymy też ewentualne przeciwwsazania do udziału. Wtedy upewnisz się, czy chcesz i możesz uczestniczyć w tej edycji.
Krok 2: Wypełnij formularz zgłoszeniowy dostępny tutaj: http://mindfulness.olsztyn.pl/kurs-mbsr/ (Pasek: „Wypełni zgłoszenie do programu MBSR”) elektronicznie lub odręcznie, jeśli się spotkamy.
Krok 3: Wpłać zadatek w wysokości 260 zł.
Krok 4: Zaplanuj czas na uczestniczenie w zajęciach i na własną codzienną praktykę w domu (do 1 godziny dziennie).

PROWADZĄCA

Marta Markocka-Pepol, olsztynianka, nauczycielka MBSR certyfikowana w The Institute for Mindfulness-Based Approaches z siedzibą w Niemczech we współpracy z Polskim Instytutem Mindfulness (POLIM); od 12-tu lat zgłębia uważność poprzez ruch jako praktykująca joginka, od kilku lat również w ramach medytacji Mindfulness. Na co dzień nauczycielka i tłumaczka jęz. angielskiego (współpracująca z Polskim Instytutem Mindfulness, Mindful Voice, Mindfulness Association), coraz bardziej uważna mama, żona i przyjaciółka.

Kurs MBSR nie jest formą terapii i nie może jej zastąpić. Jest natomiast często bardzo pomocny w radzeniu sobie ze stresem, lękiem, i napięciem.

#MindfulnessOlsztyn #KursMBSRolsztyn #KursRedukcjiStresuOlsztyn #MedytacjaMindfulness #Olsztyn

Data

(Poniedziałek) 17:00 - 19:30

Miejsce

Anahaj Centrum Samoświadomości

ul. Struga 2

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

X