# Trafił do szpitala po tym, jak prawdopodobnie zażył dopalacze

- Link: https://tko.pl/110772,2014,11,12,trafil-szpitala-tym-jak-prawdopodobnie-zazyl-dopalacze
- Published: 2014-11-12T12:10:45+01:00
- Author: Redakcja TKO

**Wymioty, brak kontaktu, utrata przytomności – takie objawy miał 16-letni mieszkaniec
Elbląga, który trafił do szpitala z podejrzeniem zatrucia dopalaczami. Policjanci
wyjaśniają okoliczności tego zdarzenia. O sytuacji zostanie także powiadomiony sąd
rodzinny i nieletnich.**

Zdarzenie miało miejsce wczoraj (11.10) w Elblągu.  Około godziny 13.50 policyjny
patrol został wezwany do szpitala, gdzie na oddziale dziecięcym przebywał 16-letni
chłopak, z którym był utrudniony kontakt. Lekarz dyżurny stwierdził, że 16-latek
wymaga hospitalizacji, jednak jego życiu nic nie zagraża. Badania toksykologiczne
nie wykryły zawartości alkoholu. Funkcjonariusze ustalili, że młody chłopak zażył
prawdopodobnie „dopalacze”, gdyż kilka dni wcześniej był już hospitalizowany z podobnymi
objawami po zażyciu „dopalaczy”.

Policjanci ustalają, skąd 16-latek miał substancję, którą zażył. O całej sytuacji
zostanie powiadomiony sąd rodzinny i nieletnich.

Policjanci apelują do wszystkich, którzy eksperymentują z rożnego typu substancjami
chemicznymi celem wprowadzania się w stan odurzenia, w tym dopalaczami, aby byli
świadomi skutków zdrowotnych i rożnych reakcji organizmu na takie substancje. Przypadek
16-latka, któremu pomocy musiało udzielić pogotowie potwierdza niebezpieczeństwo
jakie niesie za sobą zażywanie dopalaczy.

rak
